Natasha is a lonely, middle-aged admin employee at the zoo who still lives at home with her mother. One day her life is turned upside down when she discovers she has grown a tail… A realistically structured story into which the director deftly inserts a fantastic motif in a film that speaks of loneliness, otherness, fear, and also of the courage to be different.
Natasha is a lonely, middle-aged admin employee at the zoo, where her female co-workers take pleasure in making fun of her. She lives with her God-fearing mother and leads a stereotypical existence without any prospect that its course will change in any major way. But this is precisely what does happen, when Natasha discovers one day that she has grown a tail. What’s more, during a medical examination she makes the acquaintance of Pyotr, a young radiologist, and her hitherto utterly dreary life is turned upside down… After his internationally acclaimed debut Corrections Class the young Russian director returns with a realistically structured story into which he deftly inserts a fantastic motif. This is a film that speaks of loneliness, otherness, fear, and also of the courage to stand apart from the majority, to get out of one’s rut and succumb to emotion. In his second picture Ivan Tverdovsky once again confirms his status as a filmmaker with an original cinematic vision that penetrates the very heart of the matter.