Double
At first glance it seems that George has everything he wants in life: a beautiful girlfriend, an interesting job, and there are always enough friends around to go for drinks. Under the surface of this well-ordered world, however, lurks something self-destructive that has to be dealt with. And George is the only one who can find his way out of this crisis.
It seems that George has everything he could want. He has a loving girlfriend, his career as an architect is on the rise, and there are always enough friends around to go out for drinks. But there is one major caveat: George would like to check out other girls, indeed, he met a rather intriguing and beautiful one the other night at a party. Work would be perfection if deadlines didn’t keep approaching with such lightning speed. And taken altogether not even the parties are what they used to be; the hangovers are worse than ever, the consequences more crippling, and work productivity the day after all-night clubbing is hardly tiptop. The pitfalls of everyday existence waylay George on all sides and ignoring them ceases to be a viable option. Alone, the young man must find a way out of the self-destructive spiral. Debuting Romanian director Catrinel Dănăiață captures the generation of contemporary 30-somethings as they struggle with seemingly banal and superficial problems. Their issues may not be life-threatening but they complicate living no end.