Ibrahim works construction on a luxury high-rise apartment building; the pay is irregular but the income supports his family, who live with relatives outside town. The unexpected diagnosis of lung cancer, however, throws his life off balance, depriving him of any guarantees for even the immediate future. When a rumor gets around that the construction company paid handsome compensation to the family of an employee who lost his life in a tragic work accident, Ibrahim begins to entertain an audacious idea. This exceptionally mature directorial debut outlines the dangers of a system that forces workers to sacrifice their lives to the interests of economic development. In a world full of dreams and desires, where the future can be a lucrative commodity, My Father’s Wings demonstrates the dignity of a man who has run out of hope for the future, highlighting his inner strength as he contemplates sacrificing himself for his family.