Afternoon
In the ruins of a house one afternoon, director Tsai Ming Liang meets Lee Kang Sheng, with whom he has shared his life for 20 years. The result is an original documentary shot in one take about an improvised meeting between two men who open up in front of the camera about their personal lives and about the back story behind long years of working together.
At a ruined house one afternoon, director Tsai Ming Liang meets with Lee Kang Sheng, with whom he has shared his life for 20 years and who is the closest person to him. The result is an improvised, unexpected, and elusory conversation between two men who open up before the camera about their personal lives, while also sharing the story behind their long years of cooperation. Despite the fact that Tsai himself is the director of the movie, he opts for candor, and from the very first sentence (when he confides that he feels he’s dying) he puts forward the greatest authenticity and maximum openness he is capable of expressing on camera. About the film he remarks, “All my works came about like accidents. Some asked what made me the kind of director I am. Honestly, I have no idea. When asked what I’m going to do next I have no answer to that either.” How is a cinematic work created? What goes on in the mind of an uncompromising artist? Where do they find inspiration and what is it like to share the same space with them? An original documentary shot in one take that attempts to provide the answers.