After his departure from this world, a titan of modern film became the protagonist of a deeply personal and harmonious portrait compiled by his friend and colleague. This poetic collection of moments of creative ecstasy and joie de vivre presents Kiarostami with a heightened sense of immediacy that forgoes commentary and secondhand memories.
It was enough to train a lens on Abbas Kiarostami in the midst of his creative fervour – the result was fascinating material for an inspirational movie, a humble tribute to the Iranian filmmaker who died last year. Its creator, acclaimed photographer Seifollah Samadian, established a close, inspired partnership with the director. Although they were busy preparing for shoots and installations, they were constantly enchanted with unexpected visual stimuli. This compilation of shared moments gleaned over the course of many years touchingly presents Kiarostami as a remarkable person who, with his every action, opened his arms wide to the world and to life. And Samadian’s impressionist shots from trips through Iran’s varied landscape are attuned to Kiarostami’s impulsively instinctive relationship to his surroundings, far from the routine vision of an intellectual filmmaker. Without the need of additional commentary and interviews, Samadian has succeeded in creating a compelling and unaffected portrait of a titan of modern film.