Their mother’s death becomes the grim pretext for estranged siblings to reunite. Ana and Niko are having trouble reconnecting, and words just seem to get in the way. Then something seemingly insignificant from the past helps them break down the barrier dividing them, and they remember how it was when each other’s presence brought them joy.
Their mother’s death becomes the pretext for long-estranged siblings to reconnect. They lead different lives, so much so that they find it hard to communicate. If they could live quietly together in one apartment they might find their way back to each other, but the constant interruption of grieving rituals and mourning relatives makes this impossible. Then something seemingly insignificant breaks down the barrier that divides them. Mukhadze’s sensitive and intimate look into a domestic situation uses subtle allusions to navigate family relationships since words alone often fail.