Schoolyard Blues
The first day of school is generally a happy occasion full of expectation, but little John experiences it somewhat differently. His 11-year-old brother Mika unexpectedly turns up to help him with the challenges he’ll have to face in the coming years. They have a different kind of family, and Mika does everything he can to prevent it from affecting his little brother.
For John, the first day of school isn’t the same as for the other kids whose parents accompany them and arrange everything. The young boy’s only support is his 11-year-old brother Mika who turns up unexpectedly with somewhat clinical “instructions for school” to help John overcome the challenges he’ll face in the coming years. Carefree childhood is ending and adult responsibilities are rushing in too fast. Schoolyard Blues ushers us into an environment where kids become little adults, and their world is much crueler and more complicated than we could ever imagine.