Inspired by an old broadside ballad, Jiří Brdečka brings us a woeful tale of a veteran returning home who is accidentally killed by his own parents. Combining Eva Švankmajerová’s paintings with cutout animation, special effects, and even a live actor, the filmmaker once again brings into play his fondness for naive folk kitsch.