The Miner’s Rose
Adapting a 1930s song, Brdečka presents a ballad of true love between a miner and his sweetheart in a tale that ends in tragedy. This first collaboration between the filmmaker and the distinctive artist Jitka Walterová is an authentic tribute to proletarian poetry, but without the period lip service paid to contemporary ideology.