Young Niko gains experience left and right but he doesn’t seem to know what to do with it. He wants to be alone, or at least to be silent, but people keep asking him things. And so while contemporary Berlin pulsates around him, the young man wrestles with recklessness because it might lead to the premature end of his journey.
Niko breaks another appointment with a good-looking girl, acting as if he isn’t interested. On top of that, he loses his license and doesn’t even have enough for a coffee: his bank balance is looking desperate. Maybe Niko is just having a bad day but it’s more likely that things are always like this, because life can be hard even if there’s not much going on. With a subtle nod to Woody Allen and the films of the French New Wave, the movie builds a subdued mood with the support of an intriguing character whose behavior, although he does nothing wrong, occasionally goes astray. Although they appear only briefly, the supporting characters are also memorable: they reveal quite a bit about themselves as they go about influencing the main character. Despite its contemporary Berlin setting, the style of the film and its music stand in opposition to the spontaneity of the modern metropolis as the director draws the viewer’s attention to an introverted hero who walks the streets without ever taking his eyes off the sidewalk.