Nina
Nina is twelve years old and her world has just been shattered to smithereens: Her parents’ marriage has broken down and they are getting a divorce. After his internationally successful feature debut Miracle Juraj Lehotský now brings us an intimate drama in which the viewer looks upon the world and the selfish, visionless behaviour of adults through the eyes of a 12-year-old girl. A girl who is resilient and belligerent, but also vulnerable and just as fragile as the miniature world she creates for herself in the garden shed.