A door-to-door soap seller arrives in a nearly deserted village in the middle of the barren landscape of northern China. But he’s not the only one strolling its desolate paths. Quirky individuals abound: a Kung Fu master, a Hindu monk, a devout believer, a ranger, and two policemen investigating the rise in uncanny attacks on the local inhabitants. Their lives interconnect in a web of incredible and absurd encounters that gradually reveal the characters’ true selves and sow the seeds of mistrust, although they also create unexpected connections. Laced with a generous dose of black humor and grounded in perfectionist attention to mise-en-scène, the picture offers an unusually entertaining yet penetrating look at postindustrial China. The movie also touches on themes of belief and dignity while drawing an uncompromising sketch of China’s rural environment and Chinese society as a whole. For its unique vision the film deservedly took away the Special Jury Prize from the international competition at this year’s Sundance festival.