Via a fin-de-siècle tale of ill-fated love that ultimately prevails, this film reflects the nostalgic interest Jiří Brdečka and designer Kamil Lhoták had in both obsolete technology and the golden age of slapstick comedy. Brdečka’s recurring theme of a couple in love makes its first appearance in the film.