In My Father's Den
War reporter Paul Prior returns home to New Zealand after years abroad. Re-encountering his brother, an old lover and her daughter Celia evokes memories he would just as soon have left unremembered.
The film is based on the novel of the same name by Maurice Gee, first published in 1969. War reporter Paul Prior (Mathew MacFayden) returns after seventeen years to his hometown on New Zealand’s South Island. His father has just died. He and his brother Andrew barely recognize each other and the tension in the air is thick enough to cut. At their cottage built in an orchard, Paul finds a private den that his father had hidden from his puritanical wife. There he also meets 16-year-old Celia, the daughter of his former girlfriend.... Brad McGann’s ability to tell a strongly dramatic tale, his talent for exploiting New Zealand’s uniquely rich natural palette, and his sensitive perception of the deepest family secrets rank him among the most exciting directorial finds of contemporary New Zealand cinema. The film was screened at festivals in Sydney, Auckland, Wellington and Toronto.