Bombón - El Perro
Life isn’t easy in Argentine Patagonia. Fifty-something Juan Villegas may have lost his job but he has found a faithful friend: Bombón, a beautiful specimen of Argentine Dogo.
Set in Argentine Patagonia, this story of instinct, fate and friendship dovetails nicely with the director’s prior minimalist dramas about people who, while lacking worldly wealth, are all the more rich in humanity. Life isn’t easy here, especially if you lose your job, and at age 52, Juan Villegas finds himself the victim of unemployment. But he doesn’t lose his cool although his prospects of finding other work are more than dismal. Despite being a talented mechanic, he simply can’t get himself hired on. Yet fate rewards him with a special gift – a pure-blooded Argentine Dogo named Bombón. It is the present of all presents because the puppy’s face, nearly as big as a calf’s, can brighten up even the gloomiest of days. The solicitous concern which man and dog show each other, can not only become friendship but can change one’s life as well.