Brothers
A career soldier, Michael seems to have it all in comparison with his brother Jannik - work, a beautiful wife and two daughters - until he is stationed in Afghanistan. The far-off war is thus brought home to the everyday life of his family and becomes an endurance test for everyone.
Michael always had everything going for him: a successful military career, a beautiful wife and two daughters. His younger brother Jannik has had a very different lifestyle, one that once landed him in prison. Their father, who openly favours his successful son, can’t even offer Jannik a kind word; the tension between them can be felt beneath the family’s calm surface. Then Michael is stationed in Afghanistan and everything changes - when death touches you nothing can ever be the same again.... "Brothers brings the international conflicts we read about in the newspaper into an everyday context, where they change everything. I find it fascinating how daily lives can suddenly be transformed by more or less random events, and how people react to such radical changes. By depicting the Danish military Brothers has a political dimension, but it’s primarily a love story, a story about the conditions for love in modern life," the director said.