Yes
She´s a married American scientist, he´s a Lebanese immigrant. This story of their love affair is complemented by the desire to destroy the social, cultural and political barriers dividing the world - and the two of them.
This story of a passionate love affair between a married American woman and a Middle Eastern man reflects some of the middle generation’s most pressing conflicts regarding religion, politics and sex. She is a molecular biologist who, although raised in the United States, realizes over time how important her Irish roots have become to her. The pragmatic round of her life (scientific conferences, business trips, lectures) is becoming ever more alienating. He – the man she falls in love with – is a Lebanese immigrant, a doctor trying to get work in London as a cook. The heroine’s deceived British husband, a politician who evinces far too little understanding for his wife’s emotional searchings, plays a key role in a narrative which is both a story of passion and of the suffering of the divided world. In another subtle film study, Sally Potter has again concentrated on the female experience of a world that says yes to true feelings in defiance of various taboos, strictures and obstacles.