A Way of Life
Eighteen-year-old Leigh-Anne, an unmarried mother, takes care of her little girl in a suburb of a Welsh industrial town. Always broke and living from day to day, she takes her growing frustration out on a Turkish family in the neighbourhood.
One might accurately characterise modern British cinema as full of stress, frustration and racial tension. Amma Asante?s debut is part of that trend, but despite the heroine’s racist displays, she is not unsympathetic. Leigh-Anne (played by talented new discovery Stephanie James) lives in industrial Wales. She is barely 18 but already an unmarried mother. Although she knows that life is a constant struggle, she truly loves her little girl and doesn’t want to give her up. Leigh-Anne has friends who try to help out a little, but malice still manages to grow inside her, inside her brother and her friends, too. The focus of their anger is a more affluent Turkish family living in the neighbourhood.... One of the film’s supporting roles is played by Brenda Blethyn, who’s performance in Secrets and Lies earned her a Best Actress Award from Cannes and the Golden Globes, and an Oscar nomination.