Paradise Girls
Three young Asian women find themselves in crisis: Miki with her boyfriend, whom she has come to Holland to visit, Pei Pei with her father, in whose Chinese restaurant she works, and Shirley with her son, who needs an complicated operation.
The lives of 23-year-old Miki, 21-year-old Pei Pei and 24-year-old Shirley indirectly intermingle. All three young Asian women are coming to terms with a life crisis. Careless Miki arrives in Holland to visit her boyfriend Benny despite having originally refused to leave Japan. Pei Pei works at her father’s Chinese restaurant and is trying to decide what to do with her life. And the attractive Shirley, who looks after her little boy, is desperately looking for money for an complicated operation. At first glance, it might seem that Paradise Girls is constructed from three independent short films. At the end of the film, however, the fates of the three young girls from Japan, China and Hong Kong, come together in an ingenious way the moment they arrive at a turning point in their lives. The film, which not only tells a tale of three women, but also of three different Asian cultures, was screened at the IFFs in Rotterdam and Pusan.