The Wild Bunch: An Album in Montage
This film treat for Sam Peckinpah lovers takes a look behind the scenes at preparations for the cult film The Wild Bunch. Peckinpah’s biographer Paul Seydor transformed footage found many years after the shooting into a half-hour documentary, with commentary provided by the reminiscences of his co-filmmakers. The film was nominated for a 1997 Oscar in the short documentary category.