Liv Ullmann - Scenes from a Life
This documentary portrait of actress and director Liv Ullmann draws together the threads of her career, also describing her current deserving activities for humanitarian organizations. The film makes use of commentary by well-known personalities in the arts and public life. The actress comments on numerous clips which she acted in or directed, all the while taking stock of her life.
In the documentary portrait of Liv Ullmann (b. 1938), we first meet the eminent actress "playing" an energetic and thoughtful director during the shooting of Private Confessions (Enskilda samtal, 1996), a film based on a script by Ingmar Bergman. Using clips from a variety of films, as well as documentary footage, her acting career unfolds retrospectively: her start in Norwegian theatre, followed by her celebrated Bergman era in Sweden, then the period of international stardom in the United States. Ullmann recalls her past fame with detachment, taking stock of it with objectivity and humour. In addition to acting and directing, she has written books, raised her daughter alone, and travelled the world as a goodwill ambassadress for UNICEF and the International Rescue Committee. Documentarist Edvard Hambro captured her everyday work schedule in New York, where the actress lives, and accompanied her on her humanitarian mission. This creative and personal profile of Liv Ullmann is rounded out with interviews with colleagues and other personalities in the arts.