William Shakespeare's Merchant of Venice
Venice, the 16th century. A greedy Jewish moneylender named Shylock is worse than his bad reputation. He never passes up an opportunity to relish the misfortunes of the Christian nobility, who are led to his door out of need. One day a respected merchant named Antonio asks the moneylender for a loan. He intends to help his young insolvent friend Bassanio win the hand of his beloved Portia. When Antonio cannot repay the loan on time, Shylock, has a free hand to exact payment with interest for years of humiliation. Considering his contempt for the world, the price Antonio has to pay is to be truly painful.... Under Michael Radford’s solid direction, Shakespeare’s classic play comes to life with new urgency. The timeless story deals not only with chance and destiny in ruling people’s lives, but also with anti-Semitism. Radford, taking advantage of a topflight cast and emphasizing the visual beauty of the image, presents an exciting traditional adaptation.