Violent Days
A rock‘n’roll road-movie about a group of friends from Paris who, after a night of beers, set off in a half-wrecked car for a rock concert at Le Havre. A black-and-white film reminiscent of early Jim Jarmusch or Aki Kaurismäki.
A group of friends living in Paris have two things in common: their love for 1950’s rock‘n’roll music and their working-class origins. On the weekend, after a night of beers and stupid fights, they set off in a half-wrecked car for a rock concert at Le Havre. A young woman, her boyfriend and two other young men get lost, fight again, get lost again and finally end up at a beach near Le Havre. The concert is getting under way and the whole of the French rockabilly scene is there. Lots of beer is consumed again. Somebody starts a fistfight. Then the concert is over and our friends leave, heading back to Paris... This black-and-white road-movie, shot in a style reminiscent of early Jim Jarmusch or Aki Kaurismäki, is set in a vague time-span. It could be the 1950s, the 1970s, or maybe even today...