Wrong Side Up
The tragicomic story of former navigator Petr who works reloading freight at Prague airport, a tale about men and women who have lost their direction in life. Wouldn’t it be better just to be shoved and prodded through life like a parcel?
Former navigator Petr works reloading freight at Prague airport. He is resigned to this dead-end job, but he would like to get his fiancée Jana back; she left him for Aleš, a man with better prospects. Petr also has problems with his parents — mainly with his energetic mother who fights for world peace as her own family disintegrates around her. Petr’s increasingly cheerless father David, who spends most of his time staring at the bubbles rising from his bottle of beer, meets the young sculptress Sylvie. But this new elationship isn’t perfect, even though the girl convinces him to take advantage of his former job narrating socialist newsreels by rereading them as artistic performances. Even being paid to watch his neighbours’ amorous frolics doesn’t provide the satisfaction Petr is looking for.... Petr Zelenka has adapted his own successful stage play to create an intelligent, bittersweet comedy about people whose behaviour is determined by attempts to rid themselves of any kind of normal form of loneliness.