Dallas Among Us
Radu Dima travels to his native village of Dallas for his father’s funeral. He is a Romany who left his community to become a teacher. His return to the fold of the poorest and most wretched of individuals reminds him of his past and confronts him with a stark and hopeless reality.
Teacher Radu Dima returns to his native village of Dallas to attend his father’s funeral and is shocked by what he sees. The Romany community he grew up in, and from which he managed to extricate himself, lives in conditions unfit even for animals, in indescribable poverty and filth, among mounds of rubbish. Adults and children scrape together a living by collecting paper, glass and metal from the dump and selling them for a few coins. There is no water, eletricity or sewage system in the village; a life with no future has rid the people of all hope and any desire for change. The only ones with any rights are the stronger among them. Dima had planned to leave straight after the funeral, but meeting the people he has known since childhood pulls him back into the past and forces him to attempt to do something about their plight.