Something To Remember Me By
Mateo believes that our loved ones never disappear from our lives, that they are always among us. And his grandson shares his opinion that the past must be protected from the march of time.... Actor Fernando Fernán Gómez, known from Carlos Saura´s Anna and the Wolves, plays Mateo.
Irene lives with her son David, a student of architecture, and with her father Mateo, a lively old man despite a tragic past: he was still a child when, during the Spanish Civil War and postwar retaliation, he lost his home and his entire family. It is Mateo who holds his current family together, perhaps due to his age, his experiences and his kind nature. Irene is completely devoted to her work: she directs a theatre company of blind actors. At home, however, a divide is growing that she cannot bridge. As the only child of divorced parents, David doesn’t know how to handle his mother’s resistance towards his love, a sales girl in a hypermarket whom Irene believes directly threatens his personal and professional future. Then one day an unexpected event forces them all to undergo a test, to find out something about themselves they never knew before.