There Is No Direction
A 30-year-old filmmaker takes her 8 mm camera round the world and asks famous directors what it means to make a film. Why do they make films? What does a cineaste feel? These and other questions are answered by Abel Ferrara, Bernardo Bertolucci, Larry Clark, Emir Kusturica, Jonas Mekas, and many others.
This 30-year-old filmmaker takes her 8mm camera round the world and asks famous directors what it means for them to create film. Questions such as: Why do they make films? What does the cineaste feel? are answered by Abel Ferrara, Bernardo Bertolucci, Larry Clark, Emir Kusturica, Jonas Mekas, Spike Lee, Mike Figgis and many more in the field. This poetic mosaic with experimental ambitions proves that the best answers to these questions have to come from the nascent director herself.