1968. A group of young artists and activists moves to the remote mountains of northern California to create a new, free world. The Black Bear Ranch hippie commune is born. However, each person in the commune has his own idea of what freedom is. The first documentary to explore the concept of “being together” as envisaged in the sixties and seventies.
1968. A group of young artists and activists moves to the remote mountains of northern California to create a new world with a new creed: “Free Land for Free People” - including free love and common property. Financed by money from Hollywood and rock stars, the founders of this future commune purchase land deep in the wilderness and build up a rough homestead. And so the Black Bear Ranch hippie commune is born. However, each person in the commune has his own idea of what freedom is. Their would-be utopia is further complicated by an extremely severe winter, FBI surveillance, the births of children, and a sect which tries to take the commune’s funky tribalism to an excessive level. Today a new group of young people are living on the land. Commune is the first documentary to explore the concept of “being together” as envisaged in the sixties and seventies. It also examines what became of the people who once lived there.