Broken Flowers
Not even the exodus of his latest girlfriend can flap a former Don Juan named Don (the incomparable Bill Murray). Nevertheless, he is a touch disconcerted by an anonymous letter informing him that he has a son. A trip to find the author of the letter and mother of his heretofore unknown descendant leads him to four women he once loved.
Confirmed bachelor Don Johnston has just been dumped by his latest girlfriend, Sherry. But that’s no reason to get excited, determined as he is to continue spending his early retirement in front of the TV. Then, when he gets a mysterious letter, anonymously indicating that he’s got an adult son with one of his many old girlfriends, he is finally forced to think about the past. Spurred on more by his neighbour friend Winston (who likes to play detective) than by his own curiosity, in the end Don sets out to discover which of his former lovers could be the letter writer and mother of his son. The only clues he’s got are the letter’s pink stationary and the telltale type of the typewriter on which it was written. He gradually meets four women who once meant something to him (Sharon Stone, Frances Conroy, Jessica Lange and Tilda Swinton), but now the only emotion they provoke is a vague nostalgia. Nevertheless, these encounters make him face up to both his past and present. If Broken Flowers goes on to become Jim Jarmusch’s most successful film, he’ll have Bill Murray to thank for his excellent lead performance.