Where the Truth Lies
After years of performing together, two famous television comics unexpectedly go their separate ways. Fifteen years later, a young journalists decides to investigate the reasons why they split up their act. She finds out that the truth is far more complicated that she had imagined. The film benefits from excellent performances by leads Colin Firth and Kevin Bacon.
At the end of the fifties, Lanny Morris and Vince Collins were the most popular comedians in America, watched by millions of television viewers. One day they went their separate ways, but neither ever achieved the success they had previously enjoyed as a team. Fifteen years later, a young ambitious journalists decides to find out why they split up their act. She discovers that it somehow involved a dead woman in a hotel room. When the journalist digs into the circumstances surrounding the woman’s death, she gradually realizes that the truth is far more complicated than she had at first imagined. Indeed, her investigation unleashes events that she soon cannot control. The film comprises two generically different parts: the first deals with the two beloved comics’ performances, the ‘faces’ they reveal to the media, which differ greatly from their private appearances. The second, rather conventional part is something of a psychothriller, following the progress of the investigation. The film was screened in competition at this year’s Cannes festival.