Sweet Country
The Australian bush, Northern Territory, 1920s. Free Aborigine Sam gets on the wrong side of embittered war veteran Harry, who believes that the original inhabitants should still be wearing irons. This masterfully directed Australian Western about deeply embedded brutality and racism garnered the Special Jury Prize at Venice and the most coveted award at the Toronto IFF.