Brothers
Seventeen-year-old Yusuf comes home after spending four years at a detention center. His return to the family circle, and reuniting with his older brother Ramazan above all, freshly recall the act that the other family members, bound by rigid tradition, forced upon him as the younger son. In his intimate debut Ömür Atay shows an assured directorial hand as he unveils a family tragedy for the audience through a carefully measured release of information, a tragedy that forever disrupts relations between the individual members. With great precision the director portrays young Yusuf’s struggle to choose between blood ties and tradition on the one hand, and what he feels is morally right on the other.