Audrius Stonys, another “break generation” filmmaker, debuted with Earth of the Blind, which came to serve as the generation’s manifesto. Stonys was a disciple of documentary filmmaker Henrikas Šablevičius, and the latter’s influence is present in Earth of the Blind, a picture that weaves the new generation’s silent aesthetics and novel characters into the old visual poetics.