Clean
Fudo is a drug addict, but after his best friend overdoses he is determined to stay clean. He’s confident that, this time, it’ll definitely work out. With no money and no dignity, he begins the first day of his new life. An optimistically realistic film which reminds us that junkies deserve hope too.
When Fudo’s best friend dies of an overdose, he decides to get clean and stop merely surviving from one fix to the next. But how is he supposed to go about it when his dependence cost him absolutely everything? His resolve is unwavering, his goal uncertain. After all, this isn’t the first time he has tried to kick drugs… Neven Samardžić doesn’t embellish his hero, he simply reminds us that junkies deserve hope as well.