Zama
A remote South American colony at the end of the 18th century. A Spanish official named Zama has been vainly expecting a letter from the king that is to sanction his transfer request to a more interesting locale. Hopefully it will arrive before he begins to show signs of the ill effects of years of isolation and frustration from peculiar bureaucratic willfulness. The fourth feature from the Argentinian icon of (post)modern film, a surreal and bizarre work, sometimes seems to treat viewers with a mischievous willfulness of its own.