To aid her in investigating the recruitment of girls into ISIS, a journalist sets up a fake Facebook account and is immediately contacted by one of the members of the terrorist organization. The new thriller from Timur Bekmambetov, which takes place entirely on a computer screen, keeps the suspense ratcheted up tight until the very last moment.
Timur Bekmambetov’s minimalist thriller follows journalist Amy as she investigates the Islamic State’s recruitment of girls from Europe. She sets up a fake Facebook account and pretends to be a radical Muslim. She is contacted by Bilel, a key figure inside ISIS, and manages to earn his trust. Soon Amy can no longer tell the difference between the real world and virtual reality, thus placing herself in ever greater danger. This distinctive film, based on the actual experiences of French journalist Anna Erelle, creates an unsettling sense of tension via the computer screen alone.