Boys Cry
Thanks to pure chance, two young men get an opportunity to work for the Mafia. The money piles up and they happily accept every assignment the syndicate gives them – it’s like a dream. And yet perhaps they have decided to grow up a little too fast. The narrative takes an uncompromising stance towards their social reality but also towards the protagonists themselves.
Mirko and Manolo, best friends living on the outskirts of Rome, dream of riches and success, but so far they have known only poverty and miserable prospects. Yet when you’re on society’s lowest rung, even accidentally killing someone with your car can turn out to be a lucky stroke. When the duo inadvertently run over a man who had displeased the Mafia, a career in crime opens up before them that should finally set them up financially. The decision to grow up prematurely by becoming hired killers serves as a test for them and for their loved ones. Employing a socially critical tone, the story regards its subject without compromise or haggling with reality. The filmmaking twins’ directorial debut premiered in the Panorama section at the Berlinale.