Sweet Home Czyzewo
“You’re not local anymore,” Marcin is told when he returns to his hometown after spending three years in America. The truth behind this remark becomes very clear to the young man the day after he gets back. Within twenty-four hours he loses everything he’s been looking forward to and has hitherto believed in.
“You’re not local anymore,” Marcin is told by an old friend at a party and he has to admit he’s right. Marcin spent time in America and his hometown is in no hurry to welcome him back. His hopes come up against a reality that is more sober and hostile. Jakub Radej follows a day in the life of a man who doesn’t intend to give up, but with every passing hour he moves closer to losing everything he looked forward to and believed in until now.