Indochina, 1945. Young French soldier Robert Tassen (Gaspard Ulliel) sets out on a frantic mission whose goal is to find and punish Vietnamese General Vo Binh, instigator of the massacre that saw Robert’s brother brutally slain. This powerful, dark probe into the depths of a soldier’s soul comes from one of the most versatile of French directors (e.g. The Kidnapping of Michel Houellebecq).
Indochina, 1945. Young French soldier Robert Tassen (Gaspard Ulliel) sets out on a frantic mission whose goal is to find and punish Vietnamese General Vo Binh, instigator of the massacre that saw Robert’s brother brutally slain. An encounter with the graceful Maï, however, complicates the young man’s indefatigable determination. This powerful, dark probe into the depths of a soldier’s soul comes from one of the most versatile of French directors (e.g. The Kidnapping of Michel Houellebecq). Here, Nicloux seems more influenced by The 317th Platoon from fellow-countryman Pierre Schoendoerffer than by Coppola’s Apocalypse Now, particularly in capturing the fury of war via the main character’s inner turmoil without needing to present an enemy.