The Man Who Killed Don Quixote
Toby used to be an idealistic film student; today he is a cynical director of commercials. When, after ten years, he visits the picturesque hamlet where he shot his student project about Don Quixote, he discovers to his horror that the film changed the inhabitants’ lives beyond recognition. But separating fact from fiction won’t be all that easy.
It took 29 years but it’s finally here. After several unsuccessful attempts to shoot a project based on the story of Don Quixote (as described in the successful documentary Lost in La Mancha), Terry Gilliam returns at the peak of his game and with a dream fulfilled. His Quixote is a rattled old shoemaker named Javier (Jonathan Pryce), who once played the well-known knight in a student film – and years later started to believe he really was this character. When the movie's director Toby (Adam Driver) chances to turn up in his village, Javier thinks it’s Sancho Panza, and together they embark on an absurd journey through the Spanish countryside. Will Toby survive the madness of his Don Quixote?