Another Chance
Monika is pregnant by Mirek, a marriage con man who is serving time for cheating several women out of hundreds of thousands of crowns. A strong woman, Monika initially believes he can change, but over time she becomes increasingly afraid of him. Eva Tomanová’s empathetic documentary follows all the ups and downs of their unusual relationship.
Monika, a 38-year-old divorced mother of two, learns that she is pregnant by her new partner Mirek, who is 13 years her junior. But the manipulative Mirek is currently serving time for feigning a romantic interest in several women and conning them out of hundreds of thousands of crowns. He writes Monika love letters from prison, and she is touched. With time, however, this strong woman begins to fear his return from lockup – and yet she wants a man in her life. In a perceptive documentary that follows the protagonist over the course of several years, director Eva Tomanová captures a sweetly intimate and terrifyingly twisted form of romance that has claimed far too many victims.