Dafne
Dafne is a young woman who is a constant source of positive energy for those around her. And when tragedy strikes her family, Dafne is the one left in charge of the healing process. Nevertheless, there’s an obstacle on her path to independence: she has Down syndrome. Focusing on a gentle power capable of overcoming anything, the movie first enchanted audiences at this year’s Berlinale.
Dafne might still live with her parents, but the young woman feels independent. Her job affords her an income and a payment card, so it’s no problem to visit the hair salon every week. What may seem like trifling amenities to others are a source of pride for her. Despite suffering from Down syndrome, she sees no obstacle to living life to the fullest. When her mom dies unexpectedly, Dafne is ready to go into mourning, but at the same time she feels the need to care for her father, who is lost without his wife. Calling forth a blunt determination, she becomes the more reasonable half of the father-daughter odd couple and begins the process of healing them both… Carolina Raspanti delivers a consummately natural performance as Dafne in a film that first enchanted audiences at this year’s Berlinale.