A Dog Called Money
PJ Harvey, a seminal author and singer of her generation, travels through Kosovo and other areas marked by social crisis in search of ways to use popular music as a journalistic medium. Along the way we get a close-up look at the creative, focused, and witty artist writing songs in a glass studio visible to the public.
PJ Harvey, a seminal author and singer of her generation, travels through Kosovo, Afghanistan, and other areas afflicted by social crisis to get to know them firsthand: she’s looking for ways to use popular music as a journalistic medium. Her traveling companion is filmmaker and photographer Seamus Murphy, who has been collaborating with PJ Harvey since the prior decade. At that time the singer moved from personal subjects to reflections on society and the state of the world. Along the way we get a close-up look at the creative, focused, and witty artist as she transforms what she sees, hears, and experiences into songs for a new album. Just as she closely examines life in hapless localities, director Murphy now closely examines her, weaving the experience into his latest film.