Stitches
One morning Ana bakes a cake and places it on the table. Her adolescent daughter leaves without a word and all Ana gets from her husband is a silent embrace. The cake isn’t for any of them; it’s to mark twenty years since she gave birth to a son who died soon after – or at least that’s what the doctors told her. But Ana still hopes that her son is alive somewhere… Some years ago in Serbia a baby-trafficking network was uncovered involving hospital staff, doctors, and even government officials; during the war they sold children for adoption abroad. This sensitive film explores the consequences of a dark episode in history that has never been fully investigated.