Precious
Seventeen-year-old Alem desperately wants to go on a school trip to Italy, but he doesn’t have the money. An orphan, he lives with his grandmother and has no cash for extra expenses. If he could find the necessary funds, he’d no longer be the pitiful kid who’s always the worst off; instead, he’d be on a par with his richer classmates. And so Alem – whose coarse exterior hides a young man suffering from a sense of inferiority – decides to solve his eternal poverty through one dangerous act. In Precious, director Irfan Avdić demonstrates a knack for capturing minor situations that, although unimportant for some, are cruel and painful for others.