Apart
Apart is an intimate, melancholic, and highly sensitive story of three people who lost a parent during their adolescence. This animated documentary takes a fresh approach to rotoscoping, in which live-action footage of real people is painted over to create an animated format. The movie’s structure is thus organically transformed into everything from abstract images to realistic scenes.