Zizotek
After nine-year-old Jason is abandoned by his mother at a folk festival, he takes refuge in a cabin in the middle of the forest belonging to a mute loner named Minas. Although at first the man won’t take him in, a series of circumstances eventually leads them to form a family – something both of them have lacked for a long time. A touching tale of harmony and the yearning for intimacy that will captivate audiences with its dreamlike atmosphere.
After his compelling drama Black Field (2010), Greek director Vardis Marinakis returns to Karlovy Vary with his sophomore effort about nine-year-old Jason, whose mother abandons him at a folk festival. The unusually independent boy takes refuge in a cabin in the middle of the forest belonging to a mute loner named Minas. Although at first the man won’t take him in, a series of circumstances eventually leads them to form a family – something both of them have lacked for a long time. This touching tale of mutual harmony and the yearning for intimacy will captivate audiences with its dreamlike atmosphere, subtle emotions, and poetic depiction of nature as a refuge for those rejected by the people around them.