Water and Clearing
Employing his inimitable creative style, the Austrian structuralist rolls out another fascinating study of movement and rest, during which a wooden bucket travels to get water and comes back again. Original tracking shots and stop-motion techniques give rise to an audiovisually disarming piece in which sudden motionlessness only reinforces the dynamism of the film.