Get Ready With Me
When Lukas asks his students to shoot a short film about their lives, he has no idea what might happen. Indeed, timid Vendela’s movie launches a chain of ridicule, bullying, and accusations that even the teacher can’t escape. Get Ready With Me exposes the cruel nature of the present day, where a cellphone can be a weapon and likes mean everything.
When Lukas tells his students to shoot a short film for homework, he has no idea that timid Vendela’s first movie will upset the delicate balance in his classroom, where the topic of bullying has never come up. The girl wants to be a vlogger and will do anything to get more likes, and even Lukas can’t escape the battle that erupts. At a time when real life increasingly unfolds on social media, nobody is safe. Get Ready With Me uncovers the cruel reality of today’s adolescents, who often derive their self-worth from the success of their Instagram alter-egos. In their hands, a cellphone can easily become a devastating weapon with just one click.