Over the Hills
Father and son Vít and Grisha travel to Russia before the end of summer vacation to visit the boy’s mother and sister. But what are they really searching for in this eastern part of Europe? And why did their previously harmonious family split in two? Eight years after his successful Solar Eclipse, which focuses on the ups and downs of two Czech development experts in Zambia, Martin Mareček returns with a small-scale documentary road movie. Here he investigates the distance between two Slavic countries, the difficulties of fatherhood and puberty, and the alienation between people who should, in theory, be the closest of all. Will the long journey from Brno to Diveyevo help them grow closer to each other?